miércoles, 14 de octubre de 2009

ASCENSIÓ AL TURO DE L'HOME DES DE SANT MARTÍ DE RIELLS

Amigos BTTeros ,aquí tenemos la primera sugerencia de nuestro blog. Ésta nos viene contada por nuestro amigo Xavi Sanz, gran conocedor de la zona tanto por sus años montando en bici como por su interés en todo lo que se refiere a NATURALEZA. Aqui tenemos sus palabras y magnificas vistas de dicha excursión :
"L'ascenció al Turó de l'Home des de Sant Martí de Riells és una excursió d'una gran bellesa. Sortim des d'aquesta ermita (Sant Martí) a prop de la població de Riells del Montseny a uns 500m. d'alçada, seguint la riera que baixa del Turó de Morou (1307m) .
Aquest cim serà en tot moment el nostre referent. El camí discorre en direcció a Sta. Fe del Montseny, per l'interior de boscos, primer d'alzines i pins i després de faig. En tot moment és un camí de carro sense dificultats tècniques, excepte la presència de bancs de sauló (sorra) i alguns reguerots que durant el descens ens faran una mica la guitza. El pendent no és molt fort, excepte en alguns punts, però si continuat, ja que anirem guanyant alçada fins arribar a Sta. Fe del Montseny (aprox. 1.100m.) passant per can Lleonart, i després de travessar un tram de fageda amb uns petits torrents realment encisadors.
Arribats a Sant Fe podrem fer un descans i continuar si volem fins al Turó de l'Home. Haurem de baixar un tros de carretera en direcció a Sant Celoni i veurem el trencall a la dreta que ens porta per carretera asfaltada fins al cim del Turó (1706m). Les rampes inicials resulten una mica dures per un asfalt que "enganxa" força, però de seguida agafarem el ritme que ens conduirà al cim. Allà ens espera un dels paisatges més meravellosos del pais,....... en un dia clar !!, cosa difícil tractant-se del Montseny. Si tenim sort podrem veure Mallorca, si no veurem els cims més propers del Matagalls, les Agudes,...el Pla de la Calma...i també el refugi/observatori meteorològic.
Tot plegat val la pena !! "
Xavi Sanz.

Xavi, moltes gràcies per la teva col.laboració.